perjantai 28. elokuuta 2015

Kesästä syksyksi

Punnitsin ja mittasin itseni viimeksi kahdeksan päivää sitten. On ollut kaikenlaista stressiä. Koit valtasivat asuntoni ja taistelen niitä vastaan edelleen. Eilen lepatti vastaan yksi perhonen, vaikka täällä raiditettiin kahdesti. Olen heittänyt aika paljon vaatteita roskiin. Stressiä siis on.

Mutta huonon stressin keskeltä pilkistää hyvänlaatuisia stressioraita. Alan nimittäin ensi viikosta vetämään geokätkö- ja frisbeegolfryhmää. Kävin noin vuosi sitten vertaisryhmänohjaajakoulutuksen kulttuuripajalla, ja nyt olen vetänyt erilaisia ryhmiä. Nämä ovat toiset liikunnalliset ryhmäni. Aikaisemmin olen vetänyt jousiammuntaa ja omavoimaharjoittelun yhteydessä rentoutusharjoitusta. Muita juttuja on ollut mm. aistibingo, mandalan piirtäminen, tiibetiläisen voiteen eli po chan valmistaminen, runojen valmistaminen askartelemalla (sitä jatkan talvella), aarteenmetsästyksen järjestäminen vihje vihjeeltä (erityistä oli mm. liikkuva vihje ja uppovihje), raakaherkkujen valmistaminen, kasvis- ja hedelmäkoristeiden/eläinten askartelu sekä luonnonmukaisten kauneudenhoitotuotteiden valmistaminen.

Ehdin syödä aamupalan ennen punnausta, mutta arvioin nautitun aterian painoksi pari sataa grammaa, jotka miinustin tuloksesta pois. Joka tapauksessa, ehkä kuukautistenkin takia, lantioon on tullut 3,5cm. Reisistä on toisaalta lähtenyt 1,5cm ja paino on pysynyt kutakuinkin samana. Viime päivinä on ollut voimakasta ahdistusta ja olen ahminut suklaata.

Eilen ja toissapäivänä hain muiden juttujen ohella geokätköjä ja löysinkin molempina päivinä yhden. Lauttasaaren sillan geokätkön löysin toissapäivänä (ilma oli hieno) ja eilen löysin jo toiseen kertaan etsimäni Pasilan vanhan paloaseman geokätkön. Huomasin sen melkein heti, ja mietin miten puusilmä olen aiemmin ollut. Nyt on koossa 14 löydettyä geokätköä, eli kokemusta tihkuu pikku hiljaa. :) Olen hankkinut materiaaleja voidakseni itsekin piilottaa pari geokätköä. Pitää vain talven lähestyessä miettiä tarkkaan, että ovat talvilöydettäviä.



Frisbeegolf ja geokätköily siis koukuttavat, ja jos on tarpeeksi kahjo, niitä voi jatkaa talvella. Ja minähän aion, sillä minua on pelottanut se, löydänkö mitään mielenkiintoista liikuntalajia talveksi. Aikaisempina vuosina olen vain kyhjöttänyt sisällä. Olen kylmäherkkä ja pelkään pimeää. Se rajoittaa liikkumista kovasti.

Pitäisi hankkia sadetta kestävä takki, jotta voisin liikkua tällaisillakin sateisilla keleillä ulkona. Etenkin nyt kun koiperhoset vainoavat minua, haluan viettää mahdollisimman paljon aikaa poissa kotoa. Huomenna isä on luvannut tulla Raid-pullon kanssa myrkyttämään asunnon, ja koska vanhempani lähtevät mökille, saan olla yötä heidän luonaan. Pitää vain välillä käydä katsomassa kasveja, että miten selviävät moisista KOIttelemuksista.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti